Volvo V40 T3 (Ford Ecoboost)

Volvo V40 T3 (Ford Ecoboost)

Volvo V40 w wersji T3 to elegancki używany kompakt klasy premium, który w wersji seryjnej oferuje solidne osiągi i wysoką kulturę pracy.
Jednak jednostka ta ma spory zapas mocy mechaniczny i programowy — dlatego dopiero po modyfikacji oprogramowania ECU pokazuje swój pełny potencjał.


Co daje chiptuning Volvo V40 T3?

Na podstawie doświadczeń z wieloma egzemplarzami tej jednostki i analizy logów z hamowni Dynomax / Dynomet, opracowaliśmy indywidualny plik Stage 1, który pozwala bezpiecznie zwiększyć moc i moment w pełnym zakresie obrotów.

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 150 KM 200 KM +50 KM
Moment (Nm) 250 Nm 310 Nm +60 Nm

Efekt jest odczuwalny natychmiast – auto reaguje szybciej na gaz, lepiej przyspiesza od niskich obrotów, a elastyczność znacząco rośnie już od 2000 obr./min.


Technika i sterownik – Bosch MED17

W zależności od rocznika i wersji silnikowej, Volvo V40 T3 wyposażony jest w sterownik Bosch MED17, który zarządza m.in. zapłonem, ciśnieniem doładowania i pracą turbiny.

Odczyt i zapis oprogramowania wykonujemy metodą bench, co pozwala na pełną kontrolę nad wszystkimi mapami.
Każdy plik przygotowujemy indywidualnie — nie używamy gotowych rozwiązań, tylko ręcznie modyfikowane chiptuning pliki dopasowane do wersji HW/SW sterownika.


Czy tuning Volvo T3 jest bezpieczny?

Tak – pod warunkiem, że wykonuje go specjalista z doświadczeniem w pracy z MED17.0.
Każdy projekt poprzedzamy:

  • 🔍 szczegółową diagnostyką i pomiarem parametrów pracy silnika,

  • 📊 analizą logów z jazdy testowej,

  • 💻 kontrolą wartości AFR, zapłonu, EGT i boostu.

Pracujemy wyłącznie na legalnym oprogramowaniu i profesjonalnym sprzęcie (CMD Flash, Autotuner, Kess3, Flex).
Dzięki temu modyfikacja jest w 100% bezpieczna, a efekty – powtarzalne i stabilne.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików i file service Volvo MED17

Oferujemy również chiptuning pliki oraz usługę file service online dla tunerów i warsztatów.
Jeśli pracujesz z samochodami Volvo, możesz zamówić gotowy plik Stage 1 lub indywidualną obróbkę pliku ECU MED17.

Dostarczamy:

  • 💾 Chiptuning pliki Stage 1  dla Volvo,

  • ⚙️ Indywidualną obróbkę oprogramowania ECU,

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,

  • 🔍 Wsparcie techniczne i analiza logów.

Każdy plik jest testowany na hamowni i tworzony z zachowaniem limitów bezpieczeństwa – dzięki temu zyskujesz profesjonalny, sprawdzony plik ECU, który działa bezbłędnie od pierwszego flasha.


Podsumowanie

✅ Volvo V40 T3 (MED17)
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 200 KM / 310 Nm
✅ Sterownik: Bosch MED17 – odczyt bench
✅ Opracowany indywidualny plik Stage 1
✅ Czas przygotowania: 30–40 minut
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Dostępne także w modelu file service B2B


📩 Potrzebujesz gotowego pliku MED17 lub indywidualnej obróbki ECU dla Volvo?
Skontaktuj się z nami – przygotujemy bezpieczny chiptuning plik Stage 1 lub dostosujemy oprogramowanie pod Twój warsztat.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"