Toyota Auris 1.4 D4D 90km Stage 1

Toyota Auris 1.4 D4D 90km Stage 1

Toyota Auris 1.4 D4D 90 KM – EDC17C47 (SW 006943) – Stage 1 – 113 KM / 265 Nm

Ten projekt doskonale pokazuje, że chiptuning można skutecznie i bezpiecznie wykonać w niemal każdym pojeździe z turbosprężarką – nawet w niewielkim, ekonomicznym dieslu jak Toyota Auris 1.4 D4D.

Podczas realizacji skupiliśmy się na poprawie elastyczności, kulturze pracy i dynamice – bez nadmiernego obciążania osprzętu.
Sterownik Bosch EDC17C47 (SW 006943) został indywidualnie zmapowany i zoptymalizowany w wersji Stage 1, bazując na pomiarach z hamowni Dynomax / Dynomet.


Parametry i efekt modyfikacji

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 93 KM 113 KM +20 KM
Moment (Nm) 232 Nm 265 Nm +33 Nm

Dzięki pozornie niewielkim zmianom uzyskaliśmy zdecydowanie lepszą elastyczność i płynniejsze przyspieszanie, szczególnie w zakresie 1800–3000 obr./min, gdzie auto wcześniej brakowało „życia”.
Zwiększony moment pozwala na bardziej komfortową jazdę w trasie oraz mniejsze zużycie paliwa przy spokojnym stylu jazdy.


Opis modyfikacji

  • Sterownik ECU: Bosch EDC17C47 (SW 006943)

  • Zakres: Stage 1 – optymalizacja momentu, ciśnienia doładowania i dawki paliwa

  • Tryb odczytu: OBD

  • Hamownia: Dynomax / Dynomet

  • Czas realizacji: ok. 40 minut

Każdy plik przygotowujemy indywidualnie, wykorzystując profesjonalne chiptuning pliki z pełną analizą map bezpieczeństwa.
Modyfikacja zachowuje fabryczne limity EGT, co gwarantuje trwałość turbosprężarki i układu wtryskowego.


Efekt w praktyce

  • ⚙️ Większa elastyczność przy niskich i średnich obrotach

  • 🚗 Lepsza dynamika jazdy i reakcja na gaz

  • 🔧 Bezpieczne, fabryczne parametry termiczne

  • ⛽ Możliwy spadek spalania o 0,3–0,5 l/100 km

Ta realizacja to przykład, że chiptuning nie zawsze musi oznaczać ekstremalne przyrosty mocy – często najważniejszy efekt to komfort i płynność jazdy, których kierowca doświadcza każdego dnia.


Podsumowanie

✅ Toyota Auris 1.4 D4D (EDC17C47, SW 006943)
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 113 KM / 265 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: ok. 40 min
✅ Zrównoważony przyrost mocy i momentu
✅ Opracowany indywidualny plik Stage 1
✅ Wykorzystano profesjonalne chiptuning pliki

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"