Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM (MG1CS111 / 06K907309B / 045773 / 0002) – Stage 1 – +50 KM / +103 Nm

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM (MG1CS111 / 06K907309B / 045773 / 0002) – Stage 1 – +50 KM / +103 Nm

Skoda Kodiaq z silnikiem 2.0 TSI 190 KM to przestronny SUV o świetnej kulturze pracy i przyzwoitych osiągach, ale jak wiele jednostek EA888 Gen3B, ma spory zapas możliwości.
Po indywidualnej modyfikacji oprogramowania Bosch MG1CS111, silnik pokazuje zupełnie inne oblicze – znacznie lepszą dynamikę, szybszą reakcję na gaz i wyraźnie mocniejszy środkowy zakres obrotów.


Sterownik MG1CS111 – precyzyjna kalibracja nowej generacji

Sterowniki Bosch MG1 stosowane w nowszych silnikach benzynowych TSI są zaawansowanymi jednostkami ECU z wielopoziomowym systemem zabezpieczeń i adaptacji.
Dlatego każda modyfikacja wymaga pełnego odczytu bench, analizy logów i indywidualnego dopasowania map paliwa, zapłonu, momentu i boostu.

W tym projekcie pracowaliśmy na ECU o numerach:

  • 🧠 ECU: MG1CS111

  • 💾 HW: 06K907309B

  • 🧩 SW: 045773 / 0002


Efekty modyfikacji Stage 1

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 182 KM 232 KM +50 KM
Moment (Nm) 318 Nm 421 Nm +103 Nm

Po modyfikacji jednostka zachowuje się jak zupełnie inny silnik:

  • ⚡ przyspiesza dynamiczniej już od 2000 obr./min,

  • 🚗 elastyczność w średnim zakresie obrotów wzrosła o ponad 30%,

  • 💨 reakcja na gaz jest natychmiastowa, bez opóźnień typowych dla serii,

  • 🧭 auto płynnie przyspiesza aż do górnych partii obrotów.

Mimo znacznego przyrostu mocy, wszystkie parametry – EGT, AFR, knock – zostały utrzymane w bezpiecznym zakresie OEM.


Proces modyfikacji ECU

Modyfikacja została wykonana w pełni manualnie na podstawie danych z hamowni Dynomax / Dynomet, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa MG1.

Zakres prac:

  1. 💻 Odczyt i zapis ECU MG1CS111 metodą bench (pełny read/write).

  2. 🔍 Analiza logów i diagnostyka – ciśnienie doładowania, AFR, zapłon, knock.

  3. ⚙️ Indywidualna kalibracja map momentu, ciśnienia, zapłonu i limitów obrotowych.

  4. 📈 Test końcowy na hamowni – walidacja wyników i kontrola stabilności pracy.

Autorska kalibracja została opracowana dla konkretnego numeru oprogramowania (045773 / 0002), bez użycia predefiniowanych driverów czy generowanych map.


Efekty w praktyce

  • 🚀 znacząco lepsze przyspieszenie w trybie D i S,

  • ⚙️ pełne wykorzystanie potencjału skrzyni DSG,

  • 💨 stabilna praca turbiny – brak overboosta,

  • 🔧 płynna charakterystyka mocy bez szarpnięć,

  • ⛽ zachowane zużycie paliwa przy jeździe ekonomicznej.

Po modyfikacji Kodiaq zachowuje pełen komfort i kulturę jazdy, zbliżając się osiągami do wersji 2.0 TSI 245 KM.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików MG1CS111

Dla partnerów B2B oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU MG1CS111 do silników EA888 Gen3B (2.0 TSI):

  • 💾 Stage 1 / Stage 2 / Pop&Bang / GPF OFF / Vmax OFF,

  • ⚙️ Indywidualna kalibracja dla konkretnego SW/HW,

  • 🧠 Analiza logów i wsparcie techniczne,

  • ⏱️ Realizacja: 30–40 minut,

  • 📊 Testy na hamowniach Dynomax / Dynomet.

Każdy plik opracowywany jest manualnie z pełną kontrolą AFR, knock i EGT – bez ryzyka przeciążenia osprzętu.


Podsumowanie

✅ Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM (EA888 Gen3B)
✅ ECU: Bosch MG1CS111
✅ HW: 06K907309B
✅ SW: 045773 / 0002
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 232 KM / 421 Nm
✅ Przyrost: +50 KM / +103 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: ok. 40 minut
✅ Kalibracja opracowana indywidualnie pod ten numer oprogramowania


📩 Masz Skodę z silnikiem EA888 Gen3B lub pracujesz z ECU MG1CS111?
Zamów indywidualną kalibrację ECU przygotowaną pod konkretny numer oprogramowania – w pełni bezpieczną, zoptymalizowaną pod realne warunki i dane z hamowni.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"