Renault Trafic III 1.6d - 95 KM

Renault Trafic III 1.6d - 95 KM

Renault Trafic III z silnikiem 1.6 dCi 95 KM i sterownikiem Bosch EDC17C84 to popularny wybór wśród aut użytkowych.
To niezawodny samochód do codziennej pracy, jednak w pełni załadowany często traci na dynamice i elastyczności.

W przypadku tego egzemplarza, wykorzystywanego na co dzień do montażu instalacji i przewozu cięższego sprzętu, wykonaliśmy modyfikację Stage 1 – dopasowaną pod realne warunki eksploatacji.


Efekt modyfikacji ECU

Po indywidualnym dostrojeniu map w sterowniku EDC17C84 uzyskaliśmy:

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 95 KM 134 KM +35 KM
Moment (Nm) 271 Nm 344 Nm +73 Nm

Zwiększenie momentu w niskim i średnim zakresie obrotów daje wyraźnie lepsze odczucia w codziennej jeździe — szczególnie podczas ruszania pod górę, jazdy z ładunkiem i manewrów w mieście.


Dzięki tej modyfikacji:

  • 🚚 Jazda pod obciążeniem stała się płynniejsza i bardziej komfortowa,

  • ⚙️ Auto zyskało wyraźnie lepszą elastyczność i reakcję na gaz,

  • 🧭 Poruszanie się po trasie i w ruchu miejskim stało się łatwiejsze,

  • 🔧 Silnik zachowuje pełne bezpieczeństwo termiczne i trwałość podzespołów.

Każdy plik Stage 1 przygotowujemy w oparciu o analizę logów i dane z hamowni Dynomax / Dynomet, dzięki czemu modyfikacja jest bezpieczna i przewidywalna — szczególnie ważne w samochodach flotowych i dostawczych.


Opis techniczny

  • Model: Renault Trafic III 1.6 dCi

  • Sterownik: Bosch EDC17C84

  • Tryb pracy: OBD

  • Zakres: Stage 1 – optymalizacja momentu, ciśnienia doładowania i dawek paliwa

  • Czas realizacji: ok. 40 minut

  • Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet

Każda modyfikacja powstaje w oparciu o profesjonalne chiptuning pliki, dopasowane do numeru HW/SW pojazdu – bez „uniwersalnych” ustawień.


Dlaczego Stage 1 to najlepszy wybór dla pojazdów użytkowych

W autach roboczych liczy się trwałość, moment i ekonomia – nie maksymalna moc.
Dlatego tuning tego typu jednostek to zawsze bezpieczna optymalizacja, a nie agresywne zwiększanie parametrów.
Efektem jest przyjemniejsza jazda, mniejsze zużycie paliwa i mniejsze obciążenie kierowcy przy codziennej pracy.


Podsumowanie

✅ Renault Trafic III 1.6 dCi (EDC17C84)
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 134 KM / 344 Nm
✅ Przyrost: +35 KM / +73 Nm
✅ Czas realizacji: 30–40 minut
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Indywidualny plik Stage 1 oparty na chiptuning plikach
✅ Zwiększona elastyczność i komfort przy zachowaniu trwałości

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"