Ford Transit 2.2 TDCi – Stage 1 Sterownik SID208

Ford Transit 2.2 TDCi – Stage 1 Sterownik SID208

Pliki tuningowe Bosch SID208 – Ford 2.2 TDCi / PSA 2.0 HDi / Mazda – dla tunerów i warsztatów

Sterownik Bosch SID208 to jedna z najczęściej spotykanych jednostek w nowoczesnych silnikach diesla Forda, PSA oraz Mazdy.
Zastosowany m.in. w Ford Transit, Ranger, Mondeo, Peugeot Boxer, Citroën Jumper – doskonale reaguje na modyfikacje oprogramowania.

W naszym warsztacie przygotowujemy profesjonalne pliki ECU do SID208, gotowe do wykorzystania przez tunerów i warsztaty – w wersjach Stage 1, Stage 2, ECO, DPF OFF, EGR OFF, AdBlue OFF.
Każdy plik jest testowany na hamowniach Dynomax oraz Dynomet, z zachowaniem pełnej zgodności ze strukturą oryginalnego oprogramowania.


Sterownik Bosch SID208 – dane techniczne

  • Producent ECU: Bosch

  • Oznaczenie: SID208

    FRQ61C0000000

  • Procesor: Tricore TC1797

  • Komunikacja: OBD / Bench / Boot

  • Obsługa narzędzi: KESS 3, Bflash, CMDFlash, Autotuner, Flex

  • Zastosowanie:

    • Ford Transit / Ranger / Mondeo 2.2 TDCi

    • Peugeot / Citroën 2.0 BlueHDi

  • Systemy emisyjne: DPF, EGR, SCR (AdBlue)


Dostępne pliki ECU dla SID208

Każdy plik przygotowujemy indywidualnie – na podstawie oryginalnego odczytu ECU i numerów HW/SW, aby zapewnić pełną kompatybilność z pojazdem.

🔹 Stage 1 – bezpieczny przyrost mocy

  • optymalizacja momentu, dawek i ciśnienia doładowania,

  • przyrost mocy +25–35 KM i +60–90 Nm,

  • zachowane wszystkie systemy DPF / EGR,

  • bez dymienia i przeciążenia turbosprężarki.

🔹 Stage 2 – dla modyfikowanego dolotu / wydechu

  • mapy dostosowane do większego przepływu powietrza i wyższego ciśnienia,

  • możliwość wyłączenia DPF / EGR / SCR,

  • lepsza reakcja na gaz i dynamiczniejsze wkręcanie na obroty.

🔹 DPF / EGR / SCR OFF

  • pełna dezaktywacja systemów po modyfikacjach mechanicznych,

  • brak błędów MIL (P2002, P0400, P042E, P20EE itd.),

  • zachowane pozostałe testy diagnostyczne OBD.


Efekty modyfikacji SID208 (przykład Ford Transit 2.2 TDCi)

Wersja silnika Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
100 KM / 310 Nm 130 KM / 375 Nm +30 KM / +65 Nm
125 KM / 330 Nm 155 KM / 400 Nm +30 KM / +70 Nm
155 KM / 385 Nm 182 KM / 440 Nm +27 KM / +55 Nm

Każdy wynik potwierdzony pomiarami na hamowniach Dynomax i Dynomet Dynoroad.
Modyfikacja znacząco poprawia elastyczność w niskim zakresie obrotów – szczególnie istotną w autach użytkowych i dostawczych.


Dlaczego tunerzy korzystają z naszych plików SID208

  • Pliki testowane w warunkach warsztatowych i na hamowni

  • ⚙️ Wersje: Stage 1 / ECO / DPF OFF / EGR OFF / SCR OFF

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut

  • 💾 Pełna zgodność SW/HW i dopasowanie pod VIN

  • 🔍 Wsparcie techniczne przy analizie logów i błędów

  • 🧠 Pliki opracowywane w oparciu o bazę oryginalnych definicji Bosch

Nasze rozwiązania kierujemy do tunerów i warsztatów, które cenią stabilność, powtarzalność i bezpieczeństwo modyfikacji.


FAQ – najczęściej zadawane pytania

Czy pliki są testowane na hamowni?
Tak, kalibracja przechodzi testy na hamowniach Dynomax / Dynomet, aby potwierdzić bezpieczeństwo i powtarzalność wyników. Następne projekty z waszych plików bazują na naszym doświadczeniu i realnych testach.

Czy mogę zamówić plik z wyłączeniem DPF lub AdBlue?
Tak – przygotowujemy wersje z DPF OFF / EGR OFF / SCR OFF, z pełnym zachowaniem funkcjonalności innych systemów.

Czy plik działa z KESS / CMD / Autotuner?
Tak, nasze pliki są kompatybilne z wszystkimi popularnymi narzędziami do ECU.


Podsumowanie

✅ Sterownik: Bosch SID208
✅ Zastosowanie: Ford / PSA / Mazda – silniki 2.0–2.2 diesel
✅ Dostępne modyfikacje: Stage 1 / Stage 2 / DPF / EGR / SCR OFF
✅ Czas realizacji: 30–40 minut
✅ Pomiar i testy: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Pliki dla tunerów i warsztatów B2B


Zamów plik ECU SID208

📩 Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz sprawdzonego pliku do sterownika Bosch SID208.
Dostarczamy gotowe rozwiązania dla tunerów, warsztatów i sieci B2B.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"