Chiptuning Audi A6 C7 3.0 TDI – +50 KM & +90 Nm EDC17CP54
Share
Audi A6 C7 3.0 TDI +50km +90Nm Sterownik ECU EDC17CP54
Audi A6 C7 3.0 TDI to jedna z najbardziej udanych konstrukcji V6 diesla grupy VAG. Klient zgłosił się z celem poprawy elastyczności i lepszej reakcji na gaz. Wykonaliśmy bezpieczną modyfikację ECU EDC17CP54 – efekt? +50 KM i +90 Nm momentu obrotowego przy zachowaniu pełnej niezawodności jednostki.
Auto klienta – stan wyjściowy
-
Model: Audi A6 C7
-
Silnik: 3.0 TDI V6
-
Sterownik: Bosch EDC17CP54, 4G2907401, 10SW028687, 0007
-
Napęd: quattro / automat Tiptronic
-
Moc seryjna: 272 KM / 570 Nm
-
Cel klienta: Większa elastyczność przy niskich obrotach oraz szybsza reakcja na gaz.
Samochód był w bardzo dobrej kondycji, brak błędów w sterowniku ECU, turbosprężarka i wtryskiwacze w pełni sprawne.

Proces modyfikacji – odczyt, analiza, optymalizacja
Przed przystąpieniem do tuningu wykonaliśmy pełną diagnostykę OBD oraz logi dynamiczne, aby zweryfikować kondycję silnika.
Sterownik EDC17CP54 został odczytany w trybie OBD, a następnie zanalizowany pod kątem map momentu, dawki paliwa, ciśnienia doładowania i limiterów momentu.
Dla tej jednostki przygotowaliśmy autorski plik Stage 1, zoptymalizowany pod bezpieczne granice pracy turbosprężarki i układu DPF.
👉 Wersja Stage 1 – bez DPF/EGR off, pełna zgodność ze specyfikacją OEM.
Efekt końcowy – przyrost mocy i momentu
| Parametr | Seryjnie | Po modyfikacji | Przyrost |
|---|---|---|---|
| Moc (KM) | 269 KM | 319 KM | +50 KM |
| Moment (Nm) | 579 Nm | 670 Nm | +90 Nm |
Po modyfikacji Audi A6 C7 zyskało zupełnie nowy charakter – silnik reaguje natychmiast na gaz, a przyspieszenie 0–100 km/h uległo poprawie.
Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu map momentu i doładowania, uzyskano przyrost mocy w całym zakresie obrotów, bez dymienia i przeciążenia osprzętu.
Dlaczego tunerzy i warsztaty wybierają nasze pliki
Dla profesjonalnych tunerów i warsztatów oferujemy sprawdzone pliki tuningowe do sterowników Bosch EDC17 oraz MED17, opracowane z zachowaniem norm bezpieczeństwa.
-
Każdy plik testowany na hamowni
-
Dostępne warianty Stage 1 / Stage 2 / ECO
-
Szybka realizacja – plik gotowy nawet w 30 minut
-
Pełne wsparcie techniczne i logi analityczne
Jeśli jesteś tunerem i chcesz sprawdzić, ile mocy zrobi Twoje Audi A6 C7 lub potrzebujesz indywidualnego pliku EDC17CP54 – skontaktuj się z nami.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Czy chiptuning Audi A6 3.0 TDI jest bezpieczny?
Tak, pod warunkiem że wykonuje go doświadczony warsztat i modyfikacja opiera się na realnych danych z hamowni. Nasze pliki nie przekraczają bezpiecznych limitów turbosprężarki ani skrzyni biegów Siptronic.
Czy tuning wpływa na spalanie?
Przy jeździe miejskiej bez zmian, przy spokojnej jeździe pozamiejskiej możliwa redukcja spalania o ~0,5–0,8 l/100 km dzięki wyższemu momentowi przy niższych obrotach.
Czy trzeba zgłaszać chiptuning w dowodzie rejestracyjnym?
Nie, o ile moc nie przekracza fabrycznych limitów homologacyjnych modelu.
Jak uzyskać plik do ECU EDC17CP54?
Zarejestruj się w naszym panelu B2B i uzyskaj dostęp do bazy plików dla tunerów.
Podsumowanie
✅ Audi A6 C7 3.0 TDI po modyfikacji Stage 1 osiągnęło 319 KM i 670 Nm,
✅ Tuning wykonany na sterowniku Bosch EDC17CP54,
✅ W pełni bezpieczny i testowany na hamowni,
✅ Zachowana niezawodność i komfort jazdy,
✅ Dostępne pliki dla tunerów i warsztatów.
Umów realizację lub zamów plik ECU
📞 Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci uzyskać więcej mocy z bezpieczeństwem, czy to w Twoim A6, czy w samochodzie klienta.
👉 Zamów plik EDC17CP54 lub umów chiptuning
