BMW X5 N57D30T0 / 40d

BMW X5 N57D30T0 / 40d

Silnik BMW N57D30T0 / 40d to jeden z najmocniejszych diesli serii N57 – wyposażony w podwójne turbo i sterownik Bosch EDC17CP45.
Mimo fabrycznej mocy 306 KM, jednostka ta ma bardzo duży zapas bezpieczeństwa i pozwala na uzyskanie imponujących efektów przy zachowaniu pełnej trwałości układu napędowego.


Bezpieczne Stage 1 dla BMW X5 40d

Naszym celem w tej realizacji było opracowanie Stage 1, które zapewni wyraźny wzrost osiągów bez przeciążania układu doładowania i przekładni automatycznej.
Wszystkie parametry zostały dopasowane do pracy z seryjnym osprzętem (DPF, SCR, intercooler, przekładnia ZF8HP).


Efekty modyfikacji Stage 1

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 306 KM 360 KM +54 KM
Moment (Nm) 600 Nm 720 Nm +120 Nm

Zwiększenie mocy i momentu odbyło się w granicach bezpieczeństwa EGT, AFR oraz boost limitów – bez przekroczenia maksymalnych wartości ciśnienia doładowania czy temperatur spalin.
Silnik reaguje szybciej, a przyspieszenie w średnim zakresie obrotów stało się bardziej dynamiczne i płynne.


Proces modyfikacji ECU – EDC17CP45

Sterownik Bosch EDC17CP45 w silnikach N57 40d wymaga precyzyjnej edycji sekcji momentu, paliwa i boostu z zachowaniem oryginalnych strategii BMW.
W ramach realizacji wykonano:

  1. 💻 odczyt i zapis ECU w trybie bench,

  2. 🔍 analizę logów: boost, rail pressure, MAF, EGT, korekty,

  3. ⚙️ indywidualną kalibrację map momentu, paliwa, SOI, i limiterów torque,

  4. 🧠 optymalizację ochron termicznych i ciśnień maksymalnych,

  5. 📈 testy i walidację na hamowniach Dynomax / Dynomet.

Każdy plik przygotowano ręcznie, w oparciu o rzeczywiste dane z logów i pomiarów — bez użycia gotowych driverów.


Charakterystyka po modyfikacji

  • ⚡ mocny i liniowy przyrost momentu między 1800–4000 obr./min,

  • 🚗 idealna współpraca z przekładnią ZF8HP – brak szarpnięć,

  • 🔧 stabilne ciśnienie doładowania bez overboosta,

  • 🧩 brak błędów DTC, pełna zgodność z systemami OBD i diagnostyki,

  • 🧠 zachowane bezpieczeństwo termiczne silnika i turbosprężarek.

To bezpieczne, dojrzałe Stage 1, które nie tylko poprawia osiągi, ale zwiększa komfort i elastyczność jazdy – szczególnie w trybach Comfort i Sport.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików N57 / EDC17CP45

Dla współpracujących warsztatów i tunerów oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU BMW N57 / EDC17CP45, z pełnym wsparciem technicznym i analizą logów.

  • 💾 Pliki Stage 1 / Stage 2 / ECO / Custom,

  • ⚙️ Kalibracja indywidualna dla konkretnego HW/SW,

  • 🧠 Analiza logów i doradztwo przy projektach B57/N57,

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,

  • 📊 Testy hamowniane: Dynomax / Dynomet.

Każdy plik opracowujemy manualnie, z zachowaniem OEM safety limits – bezpiecznie dla silnika, turbo i skrzyni automatycznej.


Podsumowanie

✅ BMW X5 40d (N57D30T0)
✅ ECU: Bosch EDC17CP45
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 360 KM / 720 Nm
✅ Przyrost: +54 KM / +120 Nm
✅ Pomiar: Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: 30–40 minut
✅ Kalibracja: indywidualna, bezpieczna, oparta na analizie logów


📩 Prowadzisz warsztat lub tuningujesz silniki N57?
Zamów autorski plik Stage 1 BMW, przygotowany indywidualnie pod Twój numer oprogramowania ECU – z pełną analizą bezpieczeństwa termicznego i wsparciem technicznym.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"