BMW M240i G42 – 441 HP / 662 Nm na hamowni + Moduł Burger JB4

BMW M240i G42 – 441 HP / 662 Nm na hamowni + Moduł Burger JB4

BMW M240i G42 – 441 HP / 662 Nm na hamowni Dynomax / Dynomet

Na naszej hamowni Dynomax / Dynomet pojawiło się wyjątkowe BMW M240i G42 — kompaktowy sportowiec z genami M Performance, który po kilku przemyślanych modyfikacjach pokazał, jak ogromny potencjał drzemie w silniku B58.


Modyfikacje klienta

Właściciel auta zdecydował się na sprawdzony zestaw upgrade’ów, które znacząco poprawiły przepływ powietrza, efektywność układu wydechowego i możliwości strojenia:

  • 💨 Moduł Burger Motorsport JB4 – sterowanie ciśnieniem doładowania i logowanie parametrów,

  • 🫁 Dolot MST Performance – większy przepływ i niższe temperatury powietrza dolotowego,

  • 🔥 Downpipe + pełny układ wydechowy SKWeld,

  • 🧯 OPF delete / CAT delete – swobodny przepływ spalin i niższe ciśnienie zwrotne.

Zestaw został skalibrowany z zachowaniem bezpiecznych wartości AFR i EGT, przy wykorzystaniu logów z JB4 i pomiarów hamownianych.


Efekt pomiaru na hamowni

Po modyfikacjach BMW M240i G42 odwdzięczyło się imponującymi wynikami:

Parametr Wartość
Moc maksymalna 441 HP / 324 kW
Moment obrotowy 662 Nm
Napęd / skrzynia RWD / ZF 8HP
Pomiar Hamownia Dynomax / Dynomet

Auto zachowało fabryczną kulturę pracy i płynność oddawania mocy, a jednocześnie zyskało agresję i natychmiastową reakcję na gaz, której próżno szukać w seryjnym M240i.


Komentarz warsztatu

Silnik B58TU zastosowany w M240i G42 to konstrukcja z ogromnym zapasem.
W połączeniu z modułem JB4 i poprawionym przepływem dolotowym oraz wydechowym, jednostka reaguje doskonale nawet bez ingerencji w ECU.
Połączenie MST intake + SKWeld exhaust + JB4 daje bardzo szeroką i stabilną charakterystykę momentu — 662 Nm dostępne już od ~2500 obr./min aż po wysokie zakresy.


Podsumowanie realizacji

✅ BMW M240i G42 – B58TU
✅ Modyfikacje: JB4, MST dolot, downpipe SKWeld, OPF/CAT delete
✅ Wynik: 441 HP / 662 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax & Dynomet
✅ Charakterystyka: stabilny moment w pełnym zakresie obrotów
✅ Efekt: natychmiastowa reakcja, mocny dół, imponująca elastyczność

Model zdecydowanie godny polecenia – kompakt klasy premium, który realnie zbliża się osiągami do serii M i robi ogromne wrażenie zarówno na drodze, jak i na hamowni.


Zainteresowany podobną modyfikacją?

📩 Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zoptymalizować swoje BMW z silnikiem B58 lub potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w strojeniach JB4 / ECU.


Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"