Chiptuning BMW F30 318d – Sterownik EDC17C50 – 173 KM / 395 Nm

Chiptuning BMW F30 318d – Sterownik EDC17C50 – 173 KM / 395 Nm

Kolejna realizacja w naszym warsztacie – tym razem BMW serii 3 F30 z silnikiem 2.0 Diesel (318d).
Fabrycznie jednostka rozwija 135 KM i 317 Nm, co daje spory zapas możliwości. Po indywidualnym dostrojeniu sterownika Bosch EDC17C50 osiągnęliśmy 173 KM / 395 Nm, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa układu napędowego.

Dla klientów i tunerów oferujemy również warianty z DPF OFF oraz EGR OFF, dopasowane do warunków pracy danego pojazdu.


Auto klienta – stan wyjściowy

  • Model: BMW F30 318d (2.0 Diesel)

  • Silnik: N47D20C – 135 KM / 317 Nm seryjnie

  • Sterownik: Bosch EDC17C50

  • Numery SW i kalibracji
    N47D20U1-F30N47UL_EU5_AT#P735-VDU.Z#O_7DUZ-00000C66-032#F030-12-11-490_SF

    528413

    O_7DUZ-00000C66-032
  • Skrzynia / napęd: manual / RWD

  • Stan techniczny: bez błędów w ECU, DPF i EGR sprawne, brak wycieków

  • Cel klienta: większa elastyczność, szybsza reakcja na gaz, poprawa dynamiki przy niskich obrotach


Proces modyfikacji – odczyt, analiza, strojenie

Po pełnej diagnostyce i logowaniu dynamicznym odczytaliśmy sterownik EDC17C50 w trybie OBD.
Analiza map momentu, ciśnienia doładowania i dawki paliwa pozwoliła na stworzenie indywidualnego pliku Stage 1, dopasowanego do warunków tego konkretnego egzemplarza.

Zakres modyfikacji:

  • optymalizacja map momentu i boostu,

  • korekta dawki paliwa dla pełniejszego momentu od 1500 obr./min,

  • poprawa reakcji na gaz i płynności przy zmianach biegów,

  • opcjonalne wyłączenie DPF i EGR (na życzenie tunera lub klienta).

Plik został przetestowany na hamowniach Dynomax i Dynomet, a cała realizacja zajęła około 30–40 minut.


Efekt końcowy – przyrost mocy i momentu

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 135 KM 173 KM +38 KM
Moment (Nm) 317 Nm 395 Nm +78 Nm

Efekt to dużo lepsza elastyczność w środkowym zakresie obrotów i pełna kontrola momentu w każdym biegu.
Silnik pracuje płynnie, bez dymienia czy nagłych pików momentu. Dzięki zachowaniu bezpiecznych limitów temperatury spalin i doładowania – jednostka pozostaje w pełni trwała.


Dlaczego warsztaty i tunerzy korzystają z naszych plików

  • ✅ Pliki testowane na hamowniach Dynomax i Dynomet

  • ⚙️ Dostępne warianty: Stage 1 / Stage 2 / ECO / DPF OFF / EGR OFF

  • ⏱️ Czas realizacji pliku: 30–40 minut

  • 🔍 Pełna analiza logów i wsparcie dla warsztatów B2B

  • 💾 Pliki kompatybilne z Bosch EDC17C50 dla BMW F-series

Dostarczamy rozwiązania zarówno dla profesjonalnych tunerów, jak i warsztatów, które chcą rozszerzyć ofertę o modyfikacje ECU.


FAQ – najczęstsze pytania

Czy Stage 1 dla BMW 318d jest bezpieczny?
Tak. Przyrost mocy i momentu nie przekracza fabrycznych limitów dla turbosprężarki i napędu.

Czy można wyłączyć DPF i EGR?
Tak – na życzenie klienta lub tunera możemy przygotować wariant z DPF OFF / EGR OFF z pełną emulacją błędów.

Czy po modyfikacji spalanie się zmienia?
W cyklu mieszanym może spaść o 0,4–0,6 l/100 km dzięki większemu momentowi w niższych obrotach.

Czy mogę zamówić plik dla EDC17C50?
Tak, pliki dla BMW 318d EDC17C50 dostępne są w naszym panelu dla tunerów. Gotowy plik otrzymasz w ciągu 30–40 minut.


Podsumowanie

✅ BMW F30 318d – Stage 1 wynik: 173 KM / 395 Nm
✅ Sterownik Bosch EDC17C50 – pełna kompatybilność
✅ Opcje: DPF OFF / EGR OFF
✅ Hamownie: Dynomax / Dynomet
✅ Plik gotowy dla tunerów w 30–40 min
✅ Stabilna charakterystyka momentu i bezpieczne wartości EGT


Zamów plik lub umów chiptuning

📞 Skontaktuj się z nami – dostarczamy sprawdzone i bezpieczne pliki ECU dla BMW oraz warsztatów tuningowych.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"