BMW Serii 1 116d – przyrost mocy ponad 50%!

BMW Serii 1 116d – przyrost mocy ponad 50%!

Model BMW Serii 1 (F20/F21) z silnikiem 2.0 N47 w wersji 116d to jedna z najbardziej „zdławionych” jednostek w gamie BMW.
Fabrycznie ograniczona mocą do około 120 KM, mimo że mechanicznie jest identyczna z mocniejszymi wersjami 118d i 120d.
Dzięki indywidualnemu strojeniu oprogramowania sterownika Bosch EDC17C56, udało się uwolnić jej pełny potencjał.


Silnik N47 – potencjał ukryty w oprogramowaniu

Wersje 116d, 118d i 120d korzystają z tej samej jednostki napędowej N47D20, różniąc się wyłącznie oprogramowaniem i drobnymi elementami osprzętu.
Dlatego dobrze wykonana modyfikacja Stage 1 pozwala uzyskać parametry zbliżone, a nawet lepsze od wyższych odmian, bez jakiejkolwiek ingerencji mechanicznej.


Efekty modyfikacji Stage 1

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 120 KM 187,8 KM +67,8 KM
Moment (Nm) 294 Nm 428 Nm +134 Nm

Wzrost mocy o ponad 50% pozwolił 116d wskoczyć na poziom fabrycznej 120d – przy zachowaniu fabrycznej trwałości i pełnej kontroli temperatur.

Po modyfikacji samochód:

  • ⚡ znacznie szybciej reaguje na gaz,

  • 🚗 jest elastyczny już od 1600 obr./min,

  • 🧭 utrzymuje stabilną charakterystykę mocy aż do odcinki,

  • 💨 przyspiesza liniowo, bez nadmiernego dymienia.


Proces modyfikacji ECU – EDC17C56

Sterownik Bosch EDC17C56 w silnikach N47 jest jedną z najbardziej dopracowanych platform BMW – daje szerokie możliwości kalibracji, ale wymaga dużej precyzji.

Zakres prac obejmował:

  1. 💻 odczyt ECU metodą bench,

  2. 🔍 analizę logów (boost, rail pressure, EGT, korekty wtrysków),

  3. ⚙️ opracowanie autorskiej kalibracji ECU dopasowanej do wersji 116d,

  4. 📈 pomiar mocy i momentu na hamowni Dynomax / Dynomet,

  5. 🧠 walidację bezpieczeństwa parametrów (EGT, AFR, torque limits).

Każdy parametr został zestrojony w oparciu o rzeczywiste dane, a nie predefiniowane tabele – plik został przygotowany indywidualnie dla oprogramowania ECU konkretnego egzemplarza.


Efekty w codziennej jeździe

  • 🚀 odczuwalna różnica już po pierwszym wciśnięciu gazu,

  • ⚙️ płynna praca bez szarpnięć,

  • 🧭 wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów,

  • 🔧 brak błędów DTC i zachowana pełna diagnostyka OBD,

  • ⛽ przy spokojnej jeździe spalanie nawet o 0.5–0.7 l/100 km niższe niż w serii.

Wersja po modyfikacji zachowuje pełną kulturę pracy i trwałość, a przy tym oferuje osiągi na poziomie BMW 120d.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików EDC17C56 (N47)

Dla współpracujących warsztatów i tunerów oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU EDC17C56 do silników N47 / N47N:

  • 💾 Stage 1 / Stage 2 / ECO / DPF OFF / EGR OFF,

  • ⚙️ Indywidualna kalibracja dla konkretnego SW/HW,

  • 🧠 Analiza logów i korekty map na życzenie,

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,

  • 📊 Testy na hamowniach Dynomax / Dynomet.

Każdy plik przygotowujemy manualnie, bez gotowych driverów – w oparciu o realne dane z pomiarów i doświadczenie z silnikami N47.


Podsumowanie

✅ BMW Serii 1 (F20/F21) – 116d
✅ Silnik: 2.0 N47
✅ ECU: Bosch EDC17C56
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 187,8 KM / 428 Nm
✅ Przyrost: +67,8 KM / +134 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: ok. 40 minut
✅ Kalibracja: indywidualna, opracowana dla wersji 116d


📩 Masz w warsztacie BMW 116d lub inny model z silnikiem N47?
Zamów autorską kalibrację ECU, przygotowaną indywidualnie dla wersji silnikowej – bezpiecznie, skutecznie i z pełnym wsparciem technicznym.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"