Renault Master 2.3 dCi 99 kW (SID321) – więcej mocy i koniec problemów z AdBlue oraz DPF

Renault Master 2.3 dCi 99 kW (SID321) – więcej mocy i koniec problemów z AdBlue oraz DPF

Renault Master z silnikiem 2.3 dCi 99 kW (135 KM) i sterownikiem SID321 to bardzo popularny model wśród aut dostawczych, jednak w wersji seryjnej często brakuje mu elastyczności – szczególnie przy pełnym obciążeniu lub podczas jazdy w terenie górzystym.

W tym egzemplarzu wykonaliśmy pełny pakiet modyfikacji, który nie tylko zwiększył moc, ale też rozwiązał uciążliwe problemy z układem emisji spalin.


Zakres wykonanych prac

  • ⚙️ Chiptuning (Stage 1) – indywidualny plik Stage 1 przygotowany na bazie oprogramowania SID321,
    ➜ przyrost: +55 KM oraz +85 Nm
    ➜ lepsza reakcja na gaz i większa elastyczność pod obciążeniem.

  • 🧯 SCR / AdBlue OFF – dezaktywacja systemu dozowania mocznika, koniec błędów i awarii pompy AdBlue.

  • 💨 DPF OFF – usunięcie logiki filtra cząstek stałych, poprawa przepływu i stabilności pracy jednostki.


Efekt końcowy

Po modyfikacji Renault Master 2.3 dCi zyskał zupełnie nowy charakter.
Silnik stał się bardziej dynamiczny, płynnie reaguje na gaz i utrzymuje moc nawet przy maksymalnym załadunku.

  • 🚗 Lepsze przyspieszenie i elastyczność w pełnym zakresie obrotów

  • ⚡ Wyraźny przyrost mocy i momentu

  • 🧩 Koniec problemów z układami AdBlue / DPF

  • 🔧 Stabilna, bezawaryjna eksploatacja

Modyfikacja została przeprowadzona z zachowaniem bezpiecznych parametrów pracy turbosprężarki, wtrysku i temperatur spalin.


Opis techniczny

  • Sterownik: Bosch SID321

  • Silnik: 2.3 dCi 99 kW (135 KM)

  • Zakres prac: Stage 1 + AdBlue OFF + DPF OFF

  • Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet

  • Czas realizacji pliku: ok. 40 minut

  • Oprogramowanie: autorski chiptuning plik dopasowany do wersji HW/SW

Każdy plik przygotowujemy indywidualnie – z zachowaniem norm OEM Safety i limitów momentu, dzięki czemu tuning jest w pełni bezpieczny dla jednostki napędowej.


Podsumowanie

✅ Renault Master 2.3 dCi (SID321)
✅ Modyfikacja: Stage 1 + AdBlue OFF + DPF OFF
✅ Wynik: +55 KM / +85 Nm
✅ Stabilna praca, lepsza reakcja na gaz, brak awarii systemu SCR
✅ Pomiar i testy: hamownia Dynomax / Dynomet
✅ Indywidualny plik Stage 1 opracowany na bazie profesjonalnych chiptuning plików


Zamów plik ECU lub umów realizację

📩 Skontaktuj się z nami, jeśli Twój Renault Master potrzebuje więcej mocy lub chcesz pozbyć się problemów z systemem AdBlue / DPF.
Oferujemy gotowe chiptuning pliki do sterowników SID321 i innych ECU Ford / Renault / Opel.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"