BMW E90 325d 3.0 M57
Share
Silnik M57 3.0d w modelu BMW E90 325d to jednostka, która już w serii oferuje świetną kulturę pracy i wysoki moment obrotowy.
Dzięki precyzyjnej modyfikacji oprogramowania Bosch EDC16C35, możliwe jest bezpieczne i stabilne zwiększenie osiągów – bez ingerencji w mechanikę.
Sterownik EDC16C35 – solidna podstawa pod modyfikację
Sterownik Bosch EDC16C35 stosowany w silnikach M57 to sprawdzony system, dający duże możliwości kalibracyjne.
Dzięki pracy w pełni w trybie OBD lub bench, pozwala na odczyt, analizę i dopasowanie map momentu, doładowania, dawki i EGT z dużą precyzją.
W ramach projektu wykonaliśmy:
-
💻 odczyt oryginalnego oprogramowania ECU,
-
🧠 analizę logów – ciśnienie doładowania, korekty, EGT, rail pressure,
-
⚙️ opracowanie autorskiego pliku Stage 1 dopasowanego do silnika i skrzyni,
-
📈 test końcowy na hamowni Dynomax / Dynomet.
Efekty po modyfikacji Stage 1
| Parametr | Seryjnie | Po modyfikacji | Przyrost |
|---|---|---|---|
| Moc (KM) | 197 KM | 248 KM | +51 KM |
| Moment (Nm) | 400 Nm | +520 Nm | +120 Nm |
Przyrosty zostały osiągnięte bez przekraczania fabrycznych limitów EGT i ciśnienia doładowania – zachowana została pełna trwałość jednostki.
Silnik pracuje płynnie, reaguje szybciej na gaz, a przyspieszenie w zakresie 2000–4000 obr./min jest znacznie bardziej dynamiczne.
Charakterystyka po modyfikacji
-
🚗 mocny środkowy zakres – idealny do jazdy autostradowej i codziennej,
-
⚙️ elastyczność znacznie powyżej wersji seryjnej,
-
🔧 brak nadmiernego dymienia i przeciążenia turbosprężarki,
-
🧩 zachowana pełna diagnostyka ECU i brak błędów DTC,
-
📉 możliwe obniżenie spalania o 0.3–0.5 l/100 km przy spokojnej jeździe.
To przykład, że profesjonalnie przygotowany plik Stage 1 potrafi całkowicie odmienić charakter klasycznego M57 – bez potrzeby modyfikacji mechanicznych.
Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików EDC16C35
Dla współpracujących warsztatów i tunerów oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU EDC16C35, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i fabrycznej trwałości.
-
💾 Pliki Stage 1 / Stage 2 / ECO / Custom,
-
⚙️ Indywidualna kalibracja pod konfigurację auta,
-
🧠 Analiza logów i korekty na życzenie,
-
⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,
-
📊 Testy i walidacja: Dynomax / Dynomet.
Każdy plik tworzony jest ręcznie, bez gotowych driverów – w oparciu o realne dane z pomiarów i logów z pojazdu.
Podsumowanie
✅ BMW E90 325d 3.0 M57
✅ ECU: Bosch EDC16C35
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 248 KM / 520 Nm
✅ Przyrost: +51 KM / +120 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: 30–40 minut
✅ Kalibracja wykonana na bazie analizy logów i indywidualnych danych silnika