BMW E90 325d 3.0 M57

BMW E90 325d 3.0 M57

Silnik M57 3.0d w modelu BMW E90 325d to jednostka, która już w serii oferuje świetną kulturę pracy i wysoki moment obrotowy.
Dzięki precyzyjnej modyfikacji oprogramowania Bosch EDC16C35, możliwe jest bezpieczne i stabilne zwiększenie osiągów – bez ingerencji w mechanikę.


Sterownik EDC16C35 – solidna podstawa pod modyfikację

Sterownik Bosch EDC16C35 stosowany w silnikach M57 to sprawdzony system, dający duże możliwości kalibracyjne.
Dzięki pracy w pełni w trybie OBD lub bench, pozwala na odczyt, analizę i dopasowanie map momentu, doładowania, dawki i EGT z dużą precyzją.

W ramach projektu wykonaliśmy:

  • 💻 odczyt oryginalnego oprogramowania ECU,

  • 🧠 analizę logów – ciśnienie doładowania, korekty, EGT, rail pressure,

  • ⚙️ opracowanie autorskiego pliku Stage 1 dopasowanego do silnika i skrzyni,

  • 📈 test końcowy na hamowni Dynomax / Dynomet.


Efekty po modyfikacji Stage 1

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 197 KM 248 KM +51 KM
Moment (Nm) 400 Nm +520 Nm +120 Nm

Przyrosty zostały osiągnięte bez przekraczania fabrycznych limitów EGT i ciśnienia doładowania – zachowana została pełna trwałość jednostki.
Silnik pracuje płynnie, reaguje szybciej na gaz, a przyspieszenie w zakresie 2000–4000 obr./min jest znacznie bardziej dynamiczne.


Charakterystyka po modyfikacji

  • 🚗 mocny środkowy zakres – idealny do jazdy autostradowej i codziennej,

  • ⚙️ elastyczność znacznie powyżej wersji seryjnej,

  • 🔧 brak nadmiernego dymienia i przeciążenia turbosprężarki,

  • 🧩 zachowana pełna diagnostyka ECU i brak błędów DTC,

  • 📉 możliwe obniżenie spalania o 0.3–0.5 l/100 km przy spokojnej jeździe.

To przykład, że profesjonalnie przygotowany plik Stage 1 potrafi całkowicie odmienić charakter klasycznego M57 – bez potrzeby modyfikacji mechanicznych.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików EDC16C35

Dla współpracujących warsztatów i tunerów oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU EDC16C35, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i fabrycznej trwałości.

  • 💾 Pliki Stage 1 / Stage 2 / ECO / Custom,

  • ⚙️ Indywidualna kalibracja pod konfigurację auta,

  • 🧠 Analiza logów i korekty na życzenie,

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,

  • 📊 Testy i walidacja: Dynomax / Dynomet.

Każdy plik tworzony jest ręcznie, bez gotowych driverów – w oparciu o realne dane z pomiarów i logów z pojazdu.


Podsumowanie

✅ BMW E90 325d 3.0 M57
✅ ECU: Bosch EDC16C35
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 248 KM / 520 Nm
✅ Przyrost: +51 KM / +120 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Czas realizacji: 30–40 minut
✅ Kalibracja wykonana na bazie analizy logów i indywidualnych danych silnika

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"