BMW E46 Stage 2 M57 330D

BMW E46 Stage 2 M57 330D

Kultowy BMW E46 330D z silnikiem M57 204 KM Euro 3 to baza, która idealnie nadaje się do mocnych, ale wciąż bezpiecznych modyfikacji.
Ten egzemplarz został kompleksowo przygotowany mechanicznie – dzięki czemu możliwe było opracowanie w pełni dopasowanej kalibracji Stage 2.


Specyfikacja pojazdu i modyfikacje

Modyfikacja Zakres prac
💨 Wtryski 216 – większy przepływ i rezerwa paliwowa
❄️ Intercooler FMIC – poprawa chłodzenia powietrza doładowującego
🔊 Układ wydechowy Custom – mniejsze przeciwciśnienie
🌀 Turbo Hybrydowa sprężarka, ciśnienie doładowania 1.7 bara
EGR OFF Dezaktywacja zaworu recyrkulacji spalin
⚙️ Strojenie ECU Stage 2 – autorska kalibracja ECU Bosch EDC16C31


Efekty końcowe po modyfikacji

Na podstawie pomiarów z hamowni Dynomax / Dynomet i analizy logów zrealizowaliśmy stabilny, bezpieczny przyrost mocy i momentu obrotowego:

Parametr Seryjnie Po Stage 2 Przyrost
Moc (KM) 204 KM 304 KM +100 KM
Moment (Nm) 410 Nm 610 Nm +200 Nm

Silnik po modyfikacji zachowuje liniowy przyrost mocy, bez gwałtownych pików ciśnienia i nadmiernego dymienia.
Zwiększone doładowanie (1.7 bara) pozwoliło w pełni wykorzystać potencjał hybrydowej turbosprężarki i zmodyfikowanych wtryskiwaczy 216.


Proces strojenia ECU – EDC16C31

Sterownik Bosch EDC16C31 to dobrze znana platforma w silnikach M57 – bardzo stabilna i dająca szerokie możliwości kalibracji.
W tym projekcie wykonaliśmy:

  1. 🔍 Diagnostykę wstępną i analizę logów – ciśnienie doładowania, AFR, EGT, korekty wtrysków.

  2. 💻 Odczyt ECU w trybie bench.

  3. ⚙️ Autorską obróbkę oprogramowania – indywidualna kalibracja momentu, paliwa, ciśnienia i SOI.

  4. 📈 Pomiar mocy i momentu na hamowniach Dynomax / Dynomet.

  5. 🧩 Kontrolę temperatur spalin i stabilności pracy turbo po modyfikacji.

Każdy etap był wykonywany z zachowaniem limitów bezpieczeństwa EGT i boostu – tak, by zapewnić trwałość jednostki i płynność jazdy.


Efekty w praktyce

  • ⚡ Wyraźnie mocniejszy środek i górny zakres obrotów,

  • 🧭 Lepsza reakcja na gaz i brak turbodziury,

  • 💨 Stabilne doładowanie 1.7 bara bez przesterowań,

  • 🔧 Wysoka kultura pracy i brak błędów OBD,

  • ⛽ Możliwe utrzymanie ekonomii przy spokojnej jeździe.

To projekt, który pokazuje, jak mechaniczne przygotowanie i precyzyjna kalibracja oprogramowania ECU potrafią wynieść klasyczne 3.0D na zupełnie nowy poziom.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików EDC16C31

Oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU dla tunerów i warsztatów, opartą na rzeczywistych pomiarach i doświadczeniu z silnikami M57:

  • 💾 Pliki Stage 1 / Stage 2 / Custom do EDC16C31,

  • ⚙️ Kalibracja pod konkretne modyfikacje mechaniczne (FMIC, turbo, wydech, EGR OFF),

  • 🧠 Analiza logów i korekty indywidualne,

  • ⏱️ Realizacja: 30–40 minut,

  • 📊 Testy: Dynomax / Dynomet.

Każdy plik opracowywany jest manualnie, w oparciu o dane z logów i wykresy – bez użycia gotowych driverów czy uniwersalnych presetów.


Podsumowanie

✅ BMW E46 330D (M57 Euro 3)
✅ ECU: Bosch EDC16C31
✅ Modyfikacja: Stage 2 – 304 KM / 610 Nm
✅ Przyrost: +100 KM / +200 Nm
✅ Turbo: hybrydowe, 1.7 bara
✅ Intercooler FMIC, EGR OFF, custom wydech
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Autorska kalibracja ECU przygotowana indywidualnie pod konfigurację auta



📩 Chcesz przygotować podobny projekt lub potrzebujesz indywidualnej obróbki pliku do M57?
Skontaktuj się z nami – wykonujemy kalibracje ECU dopasowane do konfiguracji pojazdu, z pełną analizą logów i pomiarów.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"