Usterka Adblue i co dalej?

Usterka Adblue i co dalej?

System SCR (Selective Catalytic Reduction) z AdBlue to technologia redukcji emisji dwutlenku azotu (NOx) w samochodach ciężarowych i autobusach oraz osobowych.

System SCR działa w ten następujący sposób, do spalin dodawany jest czynnik AdBlue, czyli roztwór mocznika (urea), który jest katalizatorem reakcji chemicznej z NOx. W rezultacie, NOx jest redukowane do azotu i wodoru. AdBlue jest dodawane do spalin przed katalizatorem, a następnie wtryskiwane do specjalnego katalizatora SCR, gdzie dochodzi do reakcji chemicznej i redukcji emisji NOx.

Najczęstsze błędy towarzyszące usterkom układu SCR Adblue:

Przy systemach AdBlue (SCR, Selective Catalytic Reduction) najczęściej spotykane są następujące błędy diagnostyczne (DTC):

1. Błędy związane z czujnikami NOx:

P2200 - P2204: Problemy z obwodem czujnika NOx.

P229F: Usterka czujnika NOx.

P2A00: Problem z czujnikiem NOx, sygnał poza zakresem.

P204F: Niewłaściwa wydajność systemu redukcji NOx.

2. Błędy układu dozowania AdBlue:

P20E8: Niskie ciśnienie w układzie AdBlue.

P20E9: Zbyt wysokie ciśnienie w układzie AdBlue.

P2047 - P2049: Problem z obwodem wtryskiwacza AdBlue.

P2033: Przegrzanie wtryskiwacza AdBlue.

3. Błędy związane z jakością lub obecnością AdBlue:

P207F: Jakość AdBlue niezgodna z wymaganiami.

P20EE: Nieprawidłowa wydajność katalizatora SCR (często powiązana z jakością AdBlue).

P203F: Niski poziom AdBlue w zbiorniku.

4. Błędy czujnika temperatury i poziomu AdBlue:

P205B - P205D: Problemy z czujnikiem poziomu AdBlue.

P206A: Niewłaściwy sygnał z czujnika jakości płynu AdBlue.

P20BD - P20BF: Usterka czujnika temperatury płynu AdBlue.

5. Błędy związane z pompą AdBlue:

P20E0 - P20E2: Problem z pracą pompy AdBlue.

P20C0: Zacięcie mechaniczne pompy AdBlue.

6. Błędy systemowe:

P16CF: Problem z komunikacją w systemie AdBlue.

P2BA9: Przekroczony limit emisji NOx - problem z systemem SCR.

7. Inne błędy związane z AdBlue:

P2032 - P2034: Czujnik temperatury gazów wydechowych przed/za katalizatorem SCR.

P2002: Niewłaściwa skuteczność filtra cząstek stałych (pośrednio związany z AdBlue).

P249C: Problemy z systemem wtrysku reduktanta (np. zamarzanie AdBlue).

Powrót do blogu