Mercedes A180 z silnikiem 1.6T benzyna

Mercedes A180 z silnikiem 1.6T benzyna

Mercedes A180 z silnikiem 1.6 Turbo (MED17.7.2) to z pozoru spokojna jednostka o fabrycznej mocy 122 KM, ale z dużym potencjałem ukrytym w oprogramowaniu.
Z naszych doświadczeń wynika, że te silniki często oddają nawet więcej mocy niż deklaruje producent – a po precyzyjnym strojeniu potrafią zaskoczyć elastycznością i kulturą pracy.


Proces modyfikacji ECU – HP Tuners + analiza logów

Podczas realizacji przeprowadziliśmy szczegółową analizę logów przy użyciu HP Tuners, co pozwoliło precyzyjnie dopasować parametry pracy silnika.
W ramach modyfikacji wykonaliśmy:

  • ⚙️ Optymalizację ciśnienia doładowania, co poprawiło elastyczność w średnim zakresie obrotów,

  • 🧩 Dostosowanie limiterów momentu, z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa dla sprzęgła i skrzyni biegów,

  • 🔥 Poprawę efektywności spalania – lepszy AFR i niższe EGT przy wyższych obciążeniach,

  • 💻 Kalibrację map zapłonu i momentu, zapewniając płynne przyrosty bez szarpnięć i przeciążeń.

Sterownik Bosch MED17.7.2 został odczytany w trybie OBD, a wszystkie zmiany zostały przetestowane na hamowniach Dynomax / Dynomet.


Efekt modyfikacji

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 122 KM 167 KM +45 KM
Moment (Nm) 200 Nm 300 Nm +100 Nm

Rezultat?
Auto stało się znacznie bardziej responsywne i dynamiczne, a jednocześnie zachowało fabryczną płynność i kulturę pracy.
Przyrost momentu w średnim zakresie obrotów daje wyraźnie lepsze przyspieszenie bez potrzeby redukcji biegu, a spalanie przy spokojnej jeździe nie ulega zwiększeniu.


Dlaczego nasze podejście do MED17.7.2 jest wyjątkowe

Sterowniki Bosch MED17.7.2 to bardzo zaawansowane jednostki – nie tolerują „tuningu na skróty”.
Nie działamy na procentach – każde auto przechodzi analizę logów HP Tuners i testy hamowniane, zanim powstanie ostateczny plik Stage 1.

Dzięki temu:

  • 🔧 osiągi są stabilne i powtarzalne,

  • 🔥 EGT utrzymane w bezpiecznych granicach,

  • ⚙️ skrzynia i sprzęgło pracują w dopuszczalnych limitach.


Opis techniczny

  • Model: Mercedes A180 1.6 Turbo

  • Sterownik: Bosch MED17.7.2 

    526790

  • Tryb odczytu: OBD (HP Tuners)

  • Zakres: Stage 1

  • Czas realizacji pliku stage 1: ok. 40 minut

  • Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet

  • Plik bazowy: autorski chiptuning plik z dopasowaniem pod HW/SW


Podsumowanie

✅ Mercedes A180 1.6T (MED17.7.2)
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 167 KM / 300 Nm
✅ Przyrost: +45 KM / +100 Nm
✅ Analiza logów HP Tuners
✅ Hamownie: Dynomax / Dynomet
✅ Bezpieczne ustawienia i zachowana trwałość jednostki
✅ Wykorzystano profesjonalne chiptuning pliki

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"