BMW X5 25d Biturbo B47 – Stage 1 – 219 KM → 262 KM / 461 Nm → 542 Nm

BMW X5 25d Biturbo B47 – Stage 1 – 219 KM → 262 KM / 461 Nm → 542 Nm

Model BMW X5 25d z silnikiem B47 biturbo to zaawansowana konstrukcja, łącząca wysoką kulturę pracy z dużym potencjałem modyfikacyjnym.
W tym przypadku wykonaliśmy modyfikację Stage 1 z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa termicznego silnika i osprzętu, ponieważ pojazd wykorzystywany jest do ciągnięcia przyczepy.

Sterownik Bosch EDC17C50 pozwala na bardzo precyzyjną kalibrację parametrów momentu, ciśnienia doładowania, dawki paliwa i ochron temperaturowych – dzięki czemu osiągnęliśmy wyraźny przyrost mocy, bez ryzyka przegrzewania pod obciążeniem.


Efekty modyfikacji Stage 1

Parametr Seryjnie Po modyfikacji Przyrost
Moc (KM) 219 KM 262 KM +43 KM
Moment (Nm) 461 Nm 542 Nm +81 Nm

Przyrosty te zostały uzyskane z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa EGT i temperatur cieczy chłodzącej – szczególnie ważne w przypadku pojazdów pracujących z dużym obciążeniem (np. ciągnięcie przyczepy kempingowej, lawety lub sprzętu budowlanego).


Bezpieczna kalibracja do zastosowań użytkowych

Silnik B47 w wersji 25d to konstrukcja o dużym potencjale, jednak podczas pracy z obciążeniem kluczowe jest utrzymanie stabilnej temperatury spalin (EGT) i chłodzenia.

W tej realizacji zastosowano:

  • 🧠 zoptymalizowane mapy momentu i boostu,

  • ⚙️ ograniczenie maksymalnych wartości EGT i torque limiterów,

  • 🔥 precyzyjnie ustawione mapy SOI i AFR dla niskiej temperatury spalania,

  • 📈 kontrolę doładowania w funkcji obciążenia i prędkości obrotowej.

Dzięki temu silnik zachowuje wysoką dynamikę, przy jednoczesnej odporności na przegrzewanie w warunkach ciągłej pracy pod obciążeniem.


Sterownik EDC17C50 – precyzyjna platforma BMW

Sterownik Bosch EDC17C50 stosowany w jednostkach B47 oferuje pełną kontrolę nad procesem spalania, momentem i ciśnieniem paliwa.
Modyfikacja została wykonana na podstawie rzeczywistych logów i danych z hamowni Dynomax / Dynomet.

Proces obejmował:

  1. 💻 odczyt ECU w trybie bench,

  2. 🔍 analizę logów – rail pressure, boost, AFR, EGT, korekty wtrysków,

  3. ⚙️ indywidualną kalibrację Stage 1 z ograniczeniami termicznymi,

  4. 📈 testy i walidację na hamowni,

  5. 🧩 optymalizację dla długotrwałej pracy pod obciążeniem.


Efekty w praktyce

  • 🚀 zauważalnie lepsza elastyczność przy niskich i średnich obrotach,

  • 🧭 mocniejsza reakcja na gaz i płynne przyspieszanie,

  • 🔧 zachowana kultura pracy i trwałość osprzętu,

  • 🧊 pełna kontrola termiczna w długich cyklach obciążenia,

  • ⛽ brak wzrostu spalania przy spokojnej jeździe.

To przykład profesjonalnego Stage 1 opracowanego z myślą o bezpiecznej eksploatacji w trudnych warunkach.


Dla tunerów i warsztatów – obróbka plików BMW B47 / EDC17C50

Dla współpracujących warsztatów i tunerów oferujemy profesjonalną obróbkę plików ECU BMW, w tym jednostek B47 / EDC17C50.

  • 💾 Pliki Stage 1 / ECO / Custom / Trailer Use,

  • ⚙️ Indywidualna kalibracja pod HW/SW,

  • 🧠 Analiza logów i dopasowanie parametrów termicznych,

  • ⏱️ Czas realizacji: 30–40 minut,

  • 📊 Walidacja na hamowniach Dynomax / Dynomet / Dynoroad

Każdy plik przygotowujemy ręcznie, z pełnym uwzględnieniem obciążenia użytkowego – bez gotowych driverów i presetów.


Podsumowanie

✅ BMW X5 25d B47 Biturbo
✅ ECU: Bosch EDC17C50
✅ Modyfikacja: Stage 1 – 262 KM / 542 Nm
✅ Przyrost: +43 KM / +81 Nm
✅ Pomiar: hamownie Dynomax / Dynomet
✅ Konfiguracja: wersja pod przyczepę, z restrykcyjnymi limitami termicznymi
✅ Czas realizacji: ok. 40 minut


📩 Prowadzisz warsztat lub tuningujesz BMW z silnikiem B47?
Zamów profesjonalny plik Stage 1 opracowany indywidualnie pod Twój numer ECU, z kontrolą temperatur i dopasowaniem do warunków pracy pojazdu.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"