Bentley – Dezaktywacja monitoringu katalizatora (Bosch MG1CS008)

Bentley – Dezaktywacja monitoringu katalizatora (Bosch MG1CS008)

W naszym warsztacie wykonaliśmy zaawansowaną modyfikację oprogramowania sterownika Bosch MG1CS008 w Bentleyu po zmianie układu wydechowego.
Celem realizacji była dezaktywacja monitoringu efektywności katalizatora (tzw. Catalyst Efficiency Check / P0420 – P0430), który generował błędy po montażu sportowych downpipe’ów i przelotowego układu wydechowego.


Opis pojazdu i jednostki sterującej

  • Marka / Model: Bentley (kontynentalna linia V8 / W12 – szczegóły nieujawnione)

  • Silnik: benzyna turbo (Twin-Turbo V8)

  • Sterownik ECU: Bosch MG1CS008

Bosch MG1CS008

3SA906014A

0P2907309A

052432

0228

Dostępny oryginalny plik!

  • System kontroli emisji: 2 sondy lambda na bank, aktywny monitoring skuteczności katalizatora
  • Stan początkowy: błędy P0420 / P0430 po montażu sportowych katalizatorów


Proces modyfikacji – dezaktywacja monitoringu katalizatora

W nowoczesnych jednostkach VAG / Bentley opartych o sterownik MG1CS008, kontrola emisji spalin jest wielowarstwowa.
Po modyfikacji układu wydechowego (downpipe, katalizator sportowy lub straight pipe), fabryczne oprogramowanie ECU rozpoznaje niższą skuteczność katalizatora i generuje błędy MIL.

Proces przeprogramowania obejmował:

  • pełny odczyt ECU Bosch MG1CS008 w trybie Bench (ze względu na zabezpieczenia),

  • analizę sekcji diagnostycznych (monitoring OBD readiness, lambda efficiency, cat heating),

  • programową dezaktywację funkcji monitorowania katalizatora,

  • zachowanie pozostałych funkcji diagnostycznych (monitoring sond, mieszanki, misfire, adaptacje).

Modyfikacja nie wpływa na mieszankę paliwowo-powietrzną ani sterowanie pracą sond lambda w czasie rzeczywistym – dotyczy wyłącznie testu skuteczności konwersji katalizatora w ramach cyklu OBD2.


Wynik realizacji

  • Sterownik: Bosch MG1CS008

  • Zakres zmian: dezaktywacja monitoringu katalizatora (P0420 / P0430 off)

  • Tryb pracy sond: zachowany

  • Funkcje OBD: pełne (poza testem katalizatora)

  • Efekt: brak błędów MIL po modyfikacji wydechu, stabilna praca ECU

  • Czas realizacji: ~40 minut (Bench mode)

  • Pomiar kontrolny: brak wpływu na AFR / LTFT / STFT


Dlaczego tunerzy i warsztaty zlecają nam modyfikacje ECU MG1CS008

  • 🔧 Pełne wsparcie sterowników Bosch MG1CS002 / MG1CS008 / MD1CS004

  • ⚙️ Rozwiązania dla VAG, Bentley, Audi, Lamborghini, Porsche

  • ⏱️ Realizacja w 30–40 minut

  • 🧠 Opracowania w oparciu o własne definicje i doświadczenie w tuningu OEM

  • 🧩 Możliwość połączenia modyfikacji z Stage 1 / Stage 2 / OPF OFF / GPF OFF / VMAX OFF

Nasze rozwiązania są przeznaczone dla warsztatów i tunerów, którzy potrzebują pewnych, testowanych plików do pracy z silnikami MG1.


FAQ – najczęstsze pytania

Czy dezaktywacja monitoringu katalizatora wpływa na emisję spalin?
Nie – modyfikacja nie usuwa fizycznie katalizatora, a jedynie dezaktywuje test jego skuteczności, który po wymianie wydechu często generuje fałszywe błędy.

Czy kontrola lambda nadal działa?
Tak – wszystkie funkcje kontroli mieszanki, regulacji lambda i korekt STFT/LTFT pozostają aktywne.

Czy plik jest dostępny dla tunerów?
Tak – plik z dezaktywacją Catalyst Efficiency Monitor dla MG1CS008 dostępny jest w panelu B2B dla warsztatów.

Czy można połączyć to z tuningiem Stage 2?
Oczywiście – dezaktywacja monitoringu często wykonywana jest równolegle ze Stage 2 po modyfikacji downpipe’ów lub układu wydechowego.


Podsumowanie

✅ Bentley (Bosch MG1CS008) – dezaktywacja monitoringu katalizatora
✅ Brak błędów MIL po modyfikacji układu wydechowego
✅ Wszystkie pozostałe funkcje diagnostyczne zachowane
✅ Plik opracowany i gotowy w 30 minut
✅ Rozwiązanie dla tunerów i warsztatów premium


Zamów plik lub skontaktuj się z nami

📞 Skontaktuj się z nami – wykonujemy profesjonalne modyfikacje ECU Bosch MG1 / MD1 dla tunerów i warsztatów.

Powrót do blogu

Zamów modyfikację pliku

U nas hamownia to nie dekoracja. Pliki tuningowe tworzymy dzięki doświadczeniu, wiedzy i testom w naszym serwisie.

Wyślij plik
  • Szkolenia wideo

    Case study konkretnych sterowników - Poznasz programy WinOls, ECM Titanum, Stage X i jakie strategie przyjąć by bezpiecznie i efektywnie wydobyć moc z sterowników Bosch, Delfi, Denso oraz Continental.

  • Podręczniki tunera

    Ebooki dzięki którym dokładnie poznasz wąski temat który Cię interesuje - grupa sterowników EDC15, EDC16, EDC17, oraz MED9, MED17 rozpisana w przystępny sposób.

  • Mentoring

    Wejdź w branże Chiptuningu z solidnym wsparciem mentora. Pomożemy dobrać sprzęt (z dobrym rabatem), pozycjonujemy Twoją firmę w regionie i nauczymy "KnowHow"