
Audi Q7 poprawka po chiptuningu w DE
Share
Audi Q7 3.0 TDI – poprawka po "tunerze" z Niemiec
Klient przyjechał na diagnostykę i modyfikację softu silnika. Okazało się, że moc jest już podniesiona - najpewniej jeszcze w Niemczech. Modyfikacji jednak nie można nazwać udaną!
Na wykresie możecie zauważyć przebieg mocy fabrycznej - na chipie z niemiec i po naszej poprawce.
Samochód pod wpływem przegrzania i wysokiego obciążenia DPF sadzą wracał do fabrycznych parametrów przy wysokim obciążeniu!
Drogą do poprawy była optymalizacja temperatury spalin i poprawa strategii dawkowania paliwa (z partackiej na poprawną) Co zastaliśmy?
Zbyt agresywnie podniesione ciśnienie doładowania
Zmiany w dawkowaniu paliwa bez odpowiedniej korekty – dymienie i podwyższone EGT.
Wartości w mapach momentu bez większego sensu – przebieg mocy „szarpany”, brak płynności.
Wydłużony czas wtrysku - gorsze warunki spalania
Poprawki u nas:
Ustabilizowane wartości doładowania – bezpieczne dla turbiny.
Precyzyjna korekta dawek paliwa – poprawiona kultura pracy.
Płynniejszy przyrost momentu – realne lepsze osiągi bez ryzyka dla jednostki.
Efekt? Audi w końcu jeździ tak, jak powinno – bez dymienia, bez niepotrzebnego obciążania podzespołów i z poprawnie skalibrowanym sterownikiem.
Masz auto po nieudanym strojeniu? Lepiej to sprawdzić, zanim zacznie się lawina kosztownych awarii.